« nazajCREATIVE CITIES / KREATIVNA MESTA

Development and Promotion of Creative Industry Potentials in Central European Cities / Razvoj in promocija potencialov kreativne industrije v srednjeevropskih mestih

Kreativnost je eden ključnih dejavnikov za razvoj mesta in učinkovito orodje za uspešno tekmovanje na svetovnem trgu. Slediti najboljšim ne pomeni, da jih posnemamo, saj je vedno dovolj prostora za spremembe in človekovo ustvarjalnost.

Cilji projekta Kreativna mesta:
– izkoristiti in promovirati potenciale kreativne industrije (KI) za povečanje konkurenčnosti in privlačnosti mest
– promovirati KI kot enega najhitreje razvijajočih se delov gospodarstva in vira spodbud za razvoj novih delovnih mest
– vključiti KI v proces oživitve degradiranih mestnih predelov v prijaznejše – za delo, življenje in investicije
– vzpostaviti mednarodno mrežo grozdov KI srednjeevropskih mest
– promovirati podjetniška znanja in konkurenčnost KI
– izboljšati okvirne pogoje za KI, ki bodo pritegnili različna vlaganja in izmenjavo znanja

Projekt bodo promovirala v projekt vključena mesta Gdansk, Genova, Leipzig, Ljubljana in Pécs, ki imajo politične kompetence, da projektne rezultate vključijo v lokalne načrte in strategije.

Kreativne industrije: 
- oglaševanje 
- arhitektura 
- oblikovanje 
- umetna obrt 
- film 
- fotografija 
- glasba 
- mediji 
- programska oprema in računalniške igre 
- založništvo, umetniško ustvarjanje in uprizarjanje, ki izključuje kulturno ponudbo javnih institucij

Cilji povezovanja kreativne industrije v Ljubljani so
- podpora deležnikom s področja KI za podjetniški razvoj 
- posredovanje znanja za trženje KI
- mednarodno sodelovanje in povezovanje – primeri dobrih praks iz drugih srednjeevropskih mest, kot so Gdansk, Genova, Leipzig in Pécs 
- promocija KI – brošura Kreativna Ljubljana! 
- usposabljanje menedžerja za vodenje grozda 
- vzpostavitev kontaktne točke grozda – ponudba storitev na osnovi Skupnega akcijskega načrta.

Partnerji v projektu:
LP – City of Leipzig, Nemčija (koordinator)
PP2 – Aufbauwerk Region Leipzig, Nemčija
PP3 – Gdansk Entrepreneurship Foundation, Poljska
PP4 – Inštitut za ekonomska raziskovanja (IER), Slovenija
PP5 –Municipality of Genoa – Culture Department, Italija
PP6 – Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), Slovenija
PP7 – City Hall of Gdansk, Poljska
PP8 – Job Centre, Italija
PP9 – City of Pécs, Madžarska
PP10 – Cultural Innovation Competency Centre Association, Madžarska
PP11 – German Association for Housing, Urban and Spatial Development, Nemčija

Trajanje projekta:
1. 1. 2010–31. 12. 2012

Informacije:
RRA LUR
Ga. Nataša Mršol
E-mail: natasa.mrsol@ljubljana.si
www.rralur.si/projekti/kreativna-mesta

IER
G. Damjan Kavaš
E-mail: kavasd@ier.si