« nazajLOSAMEDCHEM

How could the logistics and the safety of the transport of chemicals be improved in the Mediterranean area

Partnerji, država, kontaktne osebe:
- Province of Novara; ITALY; Brustia Silvano
- SC Development Chemistry Ltd; ITALY; Manes Paolo
- Port Authority of Genoa; ITALY; Profice Emanuele
- Port Authority of Trieste; ITALY; Nardini Sergio
- Thessaloniki Chamber of Commerce and Industry; GREECE; Bouboulas Antonios
- University of Maribor, Faculty of Chemistry and Chemical Engineering; SLOVENIA; Lukman Kovačič Rebeka
- Port of Koper; SLOVENIA; Cepak Franka
- Local Council Association of Malta; MALTA; Azzopardi Maureen
- Port Institute for Studies and Cooperation of the Valencian Region; SPAIN; Palomo Pablo
- General Council of the Chambers of Catalunya; SPAIN; Barcìs Bosch Andreu

Kratka predstavitev projekta:
Transport kemikalij in nevarnih snovi je v regijah severne obale Sredozemskega morja v splošnem dobro logistično urejen, vendar obstaja v primerjavi s severno evropsko regijo veliko kritičnih vprašanj, ki jih je treba rešiti za zagotovitev večje učinkovitosti v logističnem sektorju in za povečanje konkurenčnosti kemičnega sektorja, ki je najbolj vključen v prevoz nevarnih snovi. Na Sredozemskem morju poteka ena tretjina svetovnega zabojnega transporta, z distribucijo surovin in industrijskih proizvodov v Evropo, odpremljenih v glavnem iz Kitajske, južne/vzhodne Azije in Bližnjega vzhoda. Raba transportnih zabojnikov vse bolj narašča: samo v Evropi se je kontejnerski transport od leta 1999 do 2007 povečal za 118 %. Zato Evropska skupnost posveča posebno pozornost kritičnim vidikom celotne logistike, kot so ozka grla pri povezovanju različnih transportnih načinov; razvoj učinkovitih in uspešnih intermodalnih terminalov kot osnove za učinkovit razvoj transporta ter zmanjševanje tveganja onesnaženja, povezanega z rastjo transporta, še posebej tistega z nevarnimi snovmi. V povezavi s transportom kemikalij je potrebno preseči partikularizem, ki trenutno vpliva na kemične okraje in glavna pristaniška območja in spodbujati sodelovanje med njimi na mednarodni ravni. Pospeševati je potrebno razvoj »pomorskih avtocest« v Sredozemlju in izboljšati integracijo med pristanišči in njihovim zaledjem, skupaj z razvojem potrebne infrastrukture. Spodbude pri prenosu znanja in tehnologij lahko pospešijo razvoj učinkovitega upravljanja prometa in nadzornih sistemov. Okrepitev železniškega transporta kemičnih proizvodov s stroški, primerljivimi s cestnim prometom, lahko vodi v povečanje varnosti, varovanje okolja, izboljšano prožnost logističnega upravljanja in zmanjšane prometne zastoje na cestnih poteh.

Kontakt slovenskega projektnega partnerja:
Univerza v Mariboru, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Damjan Krajnc (damjan.krajnc@uni-mb.si)
Žiberna Bojana (bojana.ziberna@uni-mb.si)