Pogosta vprašanja
Prvostopenjska kontrola

Ne. Projektni partnerji vodilnemu partnerju niso dolžni posredovati originalnih dokazil o izdatkih oziroma kopij teh dokazil. Vodilnemu parnerju je potrebno posredovati originalni izkaz o upravičenih izdatkih, ki ga je izdala prvostopenjska kontrola, skupaj z vsemi pripadajočimi prilogami.
Spremembe med stroškovnimi kategorijami niso predmet prvostopenjske kontrole, ki ugotavlja upravičenost stroškov, nastalih pri izvajanju projekta.
Prenos sredstev med posameznimi stroškovnimi kategorijami je možen v skladu s pravili posameznega programa. Informacije o tem lahko pridobite na spletnih straneh programov v priročnikih za izvajanje projektov in poročanje, pri nacionalni kontaktni točki za posamezen program, vodilni partnerji pa tudi pri sekretariatih programov.
Na splošno velja, da prenos sredstev med stroškovnimi kategorijami, ki ne presegajo 20% vrednosti posamezne stroškovne kategorije, lahko odobri partnerstvo projekta, vodilni partner pa o tem med rednim poročanjem o izvajanju projekta obvesti organe programa. Spremembe, ki presegajo 20% vrednosti stroškovne kategorije, predstavljajo večjo spremembo projektnega proračuna in morajo biti predhodno odobrene s strani programa.
V skladu z dogovorom na nacionalni ravni (vsi organi, ki za različne programe izvajajo prvostopenjsko kontrolo v Sloveniji, in Ministrstvo za finance) je za pridobitev »izkaza o upravičenih izdatkih« obvezno oddati originalne račune.
Kot dokazilo, da se stroški projekta vodijo ločeno, je potrebno prvostopenjski kontroli predložiti izpis stroškov po ločeni računovodski kodi za vsako poročevalsko obdobje.
Navedeno obveznost za neposredne proračnske uporabnike ureja 12. člen Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropskega teritorialnega sodelovanja in instrumenta za predpristopno pomoč v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013 (UL RS 45/2010), ki določa, da neposredni proračunski uporabnik v vlogi projektnega partnerja ločeno načrtuje in v celoti zagotavlja sredstva za financiranje operacij evropske teritorialane politike v okviru svojega finančenga načrta v načrtu razvojnih programov kot poseben tip projekta. Praviloma se za vsak načrtovan projekt odpre nov projekt v Načrtu razvojnih programov, izjemoma pa se lahko uporabi ločeno stroškovno mesto.
Kot dokazilo, da se stroški vodijo ločeno, je dolžan neposredni proračunski uporabnik prvostopenjski kontroli predložiti izpis stroškov po ločeni računovodski kodi za vsako poročevalsko obdobje (ustrezen izpis iz aplikacije MFERAC). Za stroške dela je potrebno predložiti obračunski list, iz katerega je razvidna ustrezna knjižba/bremenitev, ali ustrezen izpis iz aplikacije Mferac.
Vodenje ločenega računovodstva velja za vse stroške, ki se navezujejo na projektne aktivnosti, torej tudi za stroške dela.

Projektni partner lahko najame opremo, če je najem opreme stroškovno ugodnejši od nakupa opreme (obvezna dokazljivost).
V takem primeru se kot upravičen šteje strošek sam najem opreme, vendar stroškovno (vrednostno) samo za tisti del celotnega stroška najema, ki se nanaša na posamezno poročevalsko obdobje oziroma mesece v posameznem poročevalskem obdobju (najbolj pravilno je, da je strošek najema opreme obračunan mesečno, saj se le tako lahko zagotovi preglednost in dejanska povezanost s projektom).
Najem opreme mora biti tako kot tudi nakup in vse ostale investicije naveden v Prijavnici (Application Form). Brez tega se šteje, da strošek ni upravičen.

• da je projektni partner za predmetni projekt prejel sredstva iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, konkretno v okviru programa Evropskega teritorialnega sodelovanja (navajati ustrezen program: Centralna Evropa ali Jugo-vzhodna Evropa ali Mediteran ali program Območja Alpe ali ESPON ali URBACT);
• logotip EU, logotip konkretnega programa ter slogan in ime skladov skladno s priročnikom o informiranju in komuniciranju posameznega programa.
Več.
