• Domov
  • Splošne informacije
  • Razpisi
  • Pogosta vprašanja
  • Projekti
  • Kontakt
  • Dogodki

Splošne informacije

  • Nacionalno sofinanciranje
  • Prvostopenjska kontrola (FLC)
    • Navodila
    • Državne pomoči
  • Povezave
  • Seznam kratic

Slovensko | English
Zemljevid strani  

Zadnje novice

Razpis delovnega mesta na Skupnem sekretariatu programa Območje Alp
24.07.2015 -

Transnacionalni program Območje Alp oz. Skupni sekretariat programa, razpisuje delovno mesto Project Officer. Delovno mesto se nahaja v Münchnu. Eden od pogojev za zasedbo delovnega mesta je tudi znanje slovenskega jezika. Prijave so možne do 10. 8. 2015; več informacij na spletni strani programa.

Pregled razpisov transnacionalnih programov in programa Interreg Europe, 4.06.2015
Posvet Trajnostna gradnja v lokalnem in nacionalnem okviru, 4.06.2015
Časovnica prvega razpisa programa Srednja Evropa, 24.04.2015
Tridnevni festival za poglobljeno razpravo in nove ideje o prihodnosti evropskih mest, 23.03.2015
Arhiv novic
Program sofinancira Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR)
Domov » Splošne informacije » Prvostopenjska kontrola (FLC) » Pogosta vprašanja

Pogosta vprašanja

Prvostopenjska kontrola

1. Ali morajo slovenski projektni partnerji skupaj s poročilom svojemu vodilnemu partnerju poslati tudi račune?

Ne. Projektni partnerji vodilnemu partnerju niso dolžni posredovati originalnih dokazil o izdatkih oziroma kopij teh dokazil. Vodilnemu parnerju je potrebno posredovati originalni izkaz o upravičenih izdatkih, ki ga je izdala prvostopenjska kontrola, skupaj z vsemi pripadajočimi prilogami.

2. Ali je možno izvesti oz. zaprositi za spremembe med posameznimi stroškovnimi kategorijami?

Spremembe med stroškovnimi kategorijami niso predmet prvostopenjske kontrole, ki ugotavlja upravičenost stroškov, nastalih pri izvajanju projekta. 

Prenos sredstev med posameznimi stroškovnimi kategorijami je možen v skladu s pravili posameznega programa. Informacije o tem lahko pridobite na spletnih straneh programov v priročnikih za izvajanje projektov in poročanje, pri nacionalni kontaktni točki za posamezen program, vodilni partnerji pa tudi pri sekretariatih programov.

Na splošno velja, da prenos sredstev med stroškovnimi kategorijami, ki ne presegajo 20% vrednosti posamezne stroškovne kategorije, lahko odobri partnerstvo projekta, vodilni partner pa o tem med rednim poročanjem o izvajanju projekta obvesti organe programa. Spremembe, ki presegajo 20% vrednosti stroškovne kategorije, predstavljajo večjo spremembo projektnega proračuna in morajo biti predhodno odobrene s strani programa.  

3. Kaj če projektni partner za prvostopenjsko kontrolo ne želi oddati originalnih računov?

V skladu z dogovorom na nacionalni ravni (vsi organi, ki za različne programe izvajajo prvostopenjsko kontrolo v Sloveniji, in Ministrstvo za finance) je za pridobitev »izkaza o upravičenih izdatkih« obvezno oddati originalne račune.

4. Ali je za izvajanje projektnih aktivnosti potrebno voditi ločeno računovodstvo?
V skladu z Uredbo sveta (ES) št. 1083/2006 so vsi izvajalci projektov dolžni voditi ločeno računovodstvo za vse transakcije v zvezi s projekti.
Kot dokazilo, da se stroški projekta vodijo ločeno, je potrebno prvostopenjski kontroli predložiti izpis stroškov po ločeni računovodski kodi za vsako poročevalsko obdobje.

Navedeno obveznost za neposredne proračnske uporabnike ureja 12. člen Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropskega teritorialnega sodelovanja in instrumenta za predpristopno pomoč v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013 (UL RS 45/2010), ki določa, da neposredni proračunski uporabnik v vlogi projektnega partnerja ločeno načrtuje in v celoti zagotavlja sredstva za financiranje operacij evropske teritorialane politike v okviru svojega finančenga načrta v načrtu razvojnih programov kot poseben tip projekta. Praviloma se za vsak načrtovan projekt odpre nov projekt v Načrtu razvojnih programov, izjemoma pa se lahko uporabi ločeno stroškovno mesto.

Kot dokazilo, da se stroški vodijo ločeno, je dolžan neposredni proračunski uporabnik prvostopenjski kontroli predložiti izpis stroškov po ločeni računovodski kodi za vsako poročevalsko obdobje (ustrezen izpis iz aplikacije MFERAC). Za stroške dela je potrebno predložiti obračunski list, iz katerega je razvidna ustrezna knjižba/bremenitev, ali ustrezen izpis iz aplikacije Mferac.

Vodenje ločenega računovodstva velja za vse stroške, ki se navezujejo na projektne aktivnosti, torej tudi za stroške dela.
5. Ali je najem opreme potrebno vpisati med predvidene investicije v prijavnem obrazcu programa Območje Alp?

Projektni partner lahko najame opremo, če je najem opreme stroškovno ugodnejši od nakupa opreme (obvezna dokazljivost).

V takem primeru se kot upravičen šteje strošek sam najem opreme, vendar stroškovno (vrednostno) samo za tisti del celotnega stroška najema, ki se nanaša na posamezno poročevalsko obdobje oziroma mesece v posameznem poročevalskem obdobju (najbolj pravilno je, da je strošek najema opreme obračunan mesečno, saj se le tako lahko zagotovi preglednost in dejanska povezanost s projektom).

Najem opreme mora biti tako kot tudi nakup in vse ostale investicije naveden v Prijavnici (Application Form). Brez tega se šteje, da strošek ni upravičen.

6. Ali je na uradnih sporočilih in izložkih projektov potrebno navajati ime programa in vire financiranja?
Da. Vodilni in/ali projektni partner mora v vseh uradnih sporočilih o projektu ter ob objavi končnih rezultatov projekta, ne glede na to ali so v tiskani, avdio-video, digitalni ali elektronski obliki (npr. vsako obvestilo, članek, publikacija, spletna stran, projektni dogodek, konference, seminarji, projektne brošure, študije, promocijski materiali in ostali projektni izložki), jasno navajati:

• da je projektni partner za predmetni projekt prejel sredstva iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, konkretno v okviru programa Evropskega teritorialnega sodelovanja (navajati ustrezen program: Centralna Evropa ali Jugo-vzhodna Evropa ali Mediteran ali program Območja Alpe ali ESPON ali URBACT);
• logotip EU, logotip konkretnega programa ter slogan in ime skladov skladno s priročnikom o informiranju in komuniciranju posameznega programa.
 Več.
7. Na kakšen način poročati stoške dela, če zaposleni dela na projektu na podlagi pogodbe o zaposlitvi in pogodbe o dopolnilnem delu?
V skladu s pogodbami oz. plačilno listo je treba izračunati dve urni postavki, posebej za redno delo in posebej za dopolnilno delo ter izračunoma predložiti ustrezno časovnico (prav tako izpolnjeno posebej za redno in posebej za dopolnilno delo).


Zemljevid strani  
  • Avtorji
Cilj3 Teritorialno sodelovanje. Programi transnacionalnega sodelovanja 2007-2013. Vse pravice pridržane.