« nazajLUDUS

European network for the sharing and dissemination of technologies and knowledge in the innovtative field of game based learning

S projektom LUDUS (lat. igra) partnerji iz sedmih držav Jugovzhodne Evrope vzpostavljamo mrežo za prenos znanja, izkušenj in uspešnih praks z inovativnega področja t.i. »resnih iger« (ang. serious games) s čimer bomo povezali proizvajalce, distributerje in uporabnike tovrstne programske opreme na tem območju. Gre za računalniške in elektronske igre, ki se kot tehnični pripomoček uporabljajo za izobraževanje, usposabljanje, trening in vse pogosteje tudi v oglaševanju.

Aktivnosti projekta LUDUS izvajamo regionalni akterji v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki. Vodilni partner v projektu je Poslovno inovacijski center iz Epirusa (BIC of Epirus) v Grčiji, ključno vlogo za širitev »resnih iger« na slovenskem prostoru pa prevzema Regionalna razvojna agencija Gorenjske (BSC Kranj). Poleg domače razvojne agencije in vodilnega partnerja so v projekt vključeni še: dve univerzi iz Milana, bolgarsko industrijsko združenje, madžarski poslovno-inovacijski center, združenje za elektronsko in programsko industrijo iz Romunije in grško združenje za promocijo raziskav in razvojnih metodologij iz Grčije.

Uvodno srečanje v sklopu projekta LUDUS je potekalo med 18. in 19. junijem v Epirusu v Grčiji, organizator je bil vodilni partner. To je bilo prvo srečanje partnerjev »v živo«. Identificirali smo vlogo in koristi t. i. »resnih iger« v Jugovzhodni Evropi, pregledali in identificirali projektne aktivnosti, se dogovorili o podrobnostih glede poteka projekta (vodenje projekta, poročanje ...). Drugo srečanje se je zgodilo v Sloveniji, na Gorenjskem, 12. in 13. oktobra 2009, v organizaciji Regionalne razvojne agencije BSC Kranj. Na delavnici smo partnerji skupaj s strokovnjaki za »resne igre« iz Velike Britanje, Danske in Grčije opredelili učinkovit koncept upravljanja promocijskih aktivnosti od spletnega portala s funkcijo »Knowledge-node« in »Open learning lab«, tradicionalnih promocijskih materialov, novinarskih konferenc, evropske znanstvene konference do evropskega tekmovanja v izbrani računalniški igrici z visoko nagrado. Predstavljene so bile dobre prakse in metode integracije resnih iger v učne procese izobraževalnih inštitucij, kadrovske oddelke podjetij in centre za poslovno usposabljanje. Opravili smo S.W.O.T. analizo poslovnega okolja proizvajalcev in distributerjev inovativne programske opreme. Oblikovali smo profil in seznam ključnih skupin potrošnikov. Pripravljen je program regionalnega mreženja subjektov izobrazbenega, podjetniškega in javnega sektorja, ki predvideva izvedbo delavnic v kombinaciji z informativnimi dnevi in novinarskimi konferencami.

BSC Kranj bo v začetku leta 2010 na Gospodarski zbornici Slovenije organiziral prve informativne dneve in delavnice na temo razvoja, distribucije in uporabe resnih iger, s čimer se bo v Sloveniji odprl prvi kanal za direkten prenos dobre prakse najuspešnejših tujih podjetnikov na tem področju.