« nazajA.D.C.

Adriatic Danubian Clustering

Projekt A.D.C. predstavlja gibalo za javno podporo podjetniškemu sodelovanju v strateško proizvodnih sektorjih Jugovzhodne Evrope. Tudi če že obstaja podobna produktivna specializacija med podjetji v jadransko-podonavskem območju, je zaradi slabe prepoznavnosti MSP-jev vseeno malo znanega glede obstoječih možnosti za čezmejno sodelovanje. Tako je cilj projekta ADC utrditi teritorialni marketing jadransko-podonavskega sestava v globalnem gospodarstvu, s krepitvijo njegovih proizvodnih veščin preko vzpostavitve sektorskih grozdnih omrežij, primernih za povečanje učinkovite integracije bolj konkurenčnih transnacionalnih vrednostnih verig in zmanjšati regionalna nesorazmerja, tudi s spodbujanjem privlačnosti območja za neposredne tuje investicije. S tem bo ADC bistveno prispeval k uskladitvi privlačnosti in dostopnosti gonilnih, toda še vedno razdrobljenih, območij rasti JV Evrope. Da bi dosegli ta rezultat, projekt ADC izvaja sledeče aktivnosti: opredelitev strateških transnacionalnih vrednostnih verig, kot glavna opora rasti in privlačnosti; kapitalizacija proizvodne združljivosti obstoječih in nastajajočih grozdov; boljše horizontalne vezi med podjetji jadransko-podonavskega sestava; novo, dinamično partnerstvo med teritorialnimi akterji, ki se ukvarjajo z razvojem grozdov; izboljšano poslovno okolje s pomočjo inovativnih IKT (Digitalni poslovni ekosistem); krepitev zmogljivosti teritorialnega marketinga zavoljo privlačnosti jadransko-podonavskega prostora.

Namen projekta A.D.C. – Adriatic Danubian Clustering je dvig gospodarskega povezovanja na področju Jadransko-Donavske regije in s tem zmanjšati razvojne razlike med regijami Jugovzhodne Evrope in povezovanje v transnacionalne podjetniške grozde na omenjenem področju ter odpiranje novih delovnih mest. Prav tako je namen podati nov zagon javni podpori podjetniškemu sodelovanju v grozdih.

Predvidene aktivnosti projekta obsegajo oblikovanje načrta komuniciranja med partnerji in ciljnimi skupinami, izvedba dogodkov za podjetja, podporne institucije in oblikovalce regionalne politike razvoja, izdelava transnacionalnega ekonomskega zemljevida strateških sektorjev, identifikacija in opredelitev štirih strateških sektorjev za nadaljnje aktivnosti povezovanja podjetniških mrež in grozdov, izdelava skupne strategije na področju razvoja grozdov, animacija in povezovanje podjetij ter vzpostavitve transnacionalne delovne skupine za trajnostni menedžment grozdov, vzpostavitev IKT podprte platforme za potrebe komuniciranja med institucijami in podjetji ter izvedba seminarjev za bodoče uporabnike, oblikovanje teritorialne marketinške strategije in skupne blagovne znamke ter vzpostavitev regionalnih Info-točk, razvoj baze produktov, elektronske tržnice in podpornih storitev za podjetja.

Glavni rezultati projekta bodo izboljšana gospodarska povezanost na področju Jadransko - Donavske regije, kar se bo pokazalo v višji prepoznavnosti regije v svetovni konkurenci, izboljšana sposobnost povezovanja malih in srednje velikih podjetij (MSP-jev) v smislu izkoriščanja notranjega trga in zagotavljanje informiranosti ter spodbujanje ozaveščenosti ciljnih skupin.

Trajanje projekta: april 2009 – september 2011